21.10.18
 
Αρχική arrow FAQs arrow Πως ελέγχουμε τα Μαντάρια του καταρτιού μας
EnglishFrenchGermanGreekItalianPortugueseRussianSpanish
Αρχική
Νέα
Δουλειές μας
Φωτογραφοθήκη
Επικοινωνία
Αναζήτηση
FAQs
Αγγελίες
Καιρός
Video
Οικονομικά Στοιχεία
banner_a.jpg
Πως ελέγχουμε τα Μαντάρια του καταρτιού μας Εκτύπωση E-mail

Στα παλιά ιστιοφόρα για να αποφύγουν τις ελαστικότητες στα μαντάρια χρησιμοποιούσαν συρματόσχοινα τα οποία στην άκρη τους ήταν πλεγμένα με σχοινί.

Δηλαδή ήταν μισό σχοινί και μισό συρματόσχοινο. Σε αυτά τα μαντάρια το επικίνδυνο σημείο (εκεί δηλαδή που δεν φαίνεται η φθορά) είναι το σημείο ένωσης μεταξύ σχοινιού και συρματόσχοινου. Και εδώ το συρματόσχοινο είναι υπεύθυνο μιας και η οξείδωση του καταστρέφει το σχοινί σε σημείο μη ορατό.

Στην περίπτωση που τα μαντάρια είναι πολυεστερικά, ο έλεγχος είναι πιο απλός.

Εδώ έχουμε δυο πράγματα να ελέγξουμε α) την εξωτερικά ορατή φθορά και β) την υπερβολική ελαστικότητα.

Καλό είναι ειδικά αν τα μαντάρια μας τα χρησιμοποιούμε για συστήματα Roller να διαλέξουμε προτεντωμένα σχοινιά μιας και η πιθανή ελαστικότητα προκαλεί και φθορές στα συστήματα Reefing αλλά και στον δυνατό άνεμο βλέπουμε τα πανιά μας να «σουρώνουν» όταν τα μαντάρια μας είναι κακής ποιότητας.

Ιδανική λύση είναι η χρήση σχοινιών τύπου Dyneema (αυτά που χρησιμοποιούνται και στα αγωνιστικά σκάφη) όπου η ελαστικότητα είναι σχεδόν μηδενική, οι δε αντοχές είναι μεγαλύτερες και από αυτές των συρματόσχοινων.

Image

 
< Προηγ.   Επόμ. >
stalok
HI MOD PETERSEN
solimar
TYLASKA
bsi
protect tapes logo
outils
alpha-ropes
navishelltr
Sparcraft
waterline
sprenger
antal
imac
facnor
SOFT RIG
velamania
andersen
goripropeler
holt
WALDER
gleistein
armare
ohmarine
rm-yachts
allen
bamar
wooden_boats
agplus
bluewave