21.10.18
 
Αρχική arrow FAQs arrow Πως ελέγχουμε τα συρματόσχοινα – ROD
EnglishFrenchGermanGreekItalianPortugueseRussianSpanish
Αρχική
Νέα
Δουλειές μας
Φωτογραφοθήκη
Επικοινωνία
Αναζήτηση
FAQs
Αγγελίες
Καιρός
Video
Οικονομικά Στοιχεία
banner_a.jpg
Πως ελέγχουμε τα συρματόσχοινα – ROD Εκτύπωση E-mail

Η θεωρητική ζωή των πρεσαρισμένων συρματόσχοινων είναι 10 χρόνια η σε μίλια δυο φορές ο γύρος της γης. Και αυτό ισχύει ακόμα και όταν το σκάφος δεν ταξιδεύει!!

Ο κυριότερος λόγος είναι ότι στο εσωτερικό μέρος του πρεσαρίσματος (εκεί δηλαδή που είναι σε επαφή το συρματόσχοινο με το άκρο) δημιουργείτε ηλεκτρόλυση.

Άκρα συρματόσχοινων που έχουν σπάσει από ηλεκτρόλυση στην «βάση» του πρεσαρίσματοςΠεριστροφική πρέσα όπου το άκρο εκτονώνεται καθώς πρεσάρεται σε όλο του το μήκος

Διότι όσο και αν έχουμε δυο ανοξείδωτα υλικά είναι πρακτικά αδύνατο να έχουν την ίδια χημική σύσταση, και ως εκ τούτου και να βρίσκονται στην ίδια ηλεκτροδυναμική κλίμακα.

Όσο δε και αν έχουνε γίνει «ένα σώμα» πάντα υπάρχει η δυνατότητα διείσδυσης του αλατόνερου με τις γνωστές συνέπειες.

Χαρακτηριστικό είναι το ότι το άκρο επιμηκύνεται κατά το πρεσάρισμα περίπου κατά 10% του συνολικού μήκους που εκτονώνεται. 

Γιατί βλέπουμε σήμερα να ταξιδεύουν σκάφη άνω των δέκα ετών χωρίς να έχουν αλλάξει την αρματωσιά τους ;

Σαν κυριότερους λογούς μπορούμε να θεωρήσουμε τους εξής τρεις:

  1. Η ποιότητα των υλικών. Όπως με όλα τα πράγματα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται έχουν σκαρτέψει στον βωμό της κατανάλωσης με το πρόσχημα της οικολογίας.
  2. Ο τρόπος πρεσαρίσματος. Παλιά ήταν αδιανόητο να πρεσαριστούν άκρα αρματωσιάς με διαφορετικό τρόπο από την χρήση περιστροφικής πρέσας αλλά διάφοροι αμαθείς και ασυνείδητοι σήμερα χρησιμοποιούν «ταλουριτιέρες» για πιο γρήγορα και φθηνότερα πρεσαρίσματα.
  1. Η ελλιπής γνώση των ορίων αντοχής των υλικών μέχρι την δεκαετία του 90’. Χρησιμοποιούσαν αρκετά μεγαλύτερες διαμέτρους συρματόσχοινων από τις απαιτητές για τον συγκεκριμένο τύπο σκάφους, με αποτέλεσμα την μικρότερη καταπόνηση και την μεγαλύτερη αντοχή.

Η θεωρητική ζωή των ROD (οι «βέργες» από nitronic 50) καθορίζεται

  1. Σε οκτώ με δέκα χρόνια για τα κεφαλωματα.
  2. Σε δέκα με δεκαπέντε για τις ράβδους.
  3. Σε είκοσι για τους τεντωτήρες.

Εδώ έχουμε να προσέξουμε κάτι πάρα πολύ σημαντικό !! Αν το τελείωμα δεν είναι με κεφάλι αλλά με πρεσαρισμένα ενσωματωμένα άκρα τότε έχουμε να κάνουμε με πολύ ευαίσθητη κατάσταση και θα πρέπει να τα αλλάξουμε χωρίς αναβολή. Η ηλικία τους άλλοτε θα είναι μεγαλύτερη από 20 χρόνια μιας και έχει καταργηθεί αυτή η μορφή της κατασκευής. Ο λόγος είναι ότι με πρεσαρισμένα άκρα είναι αδύνατη η «περιστροφή» έστω και στο ελάχιστο του rod με καταστροφικές συνέπειες για την αντοχή του υλικού (η ράβδος είναι κατασκευασμένη για να δέχεται δυνάμεις κατά μήκος, κάθε περιστροφή μπορεί να προκαλέσει θραύση).

Καλούπι που χρησιμοποιείται για το «κεφάλωνα» του ROD.Image
 
< Προηγ.   Επόμ. >
WALDER
alpha-ropes
velamania
HI MOD PETERSEN
gleistein
solimar
goripropeler
agplus
SOFT RIG
holt
facnor
imac
waterline
antal
ohmarine
bluewave
andersen
TYLASKA
sprenger
allen
rm-yachts
bamar
protect tapes logo
armare
outils
wooden_boats
stalok
navishelltr
bsi
Sparcraft